Visi mes unikalÅ«s, skirtingi, todÄ—l skirtingai siekiame savo tikslų, norų ir svajonių. Ne visiems vienodai tinka knygų, žiniasklaidos ar mokymo įstaigų patarimai. Gal mes neblogai žinome (o kartais sutrinkame ir nebežinome net to), kÄ… norime nuveikti ir pasiekti. Bet kodÄ—l ne visada sugebame pajudÄ—ti iš vietos, o pajudÄ—jÄ™ judame ne taip, kaip norÄ—jome?
Kuo Jums bÅ«tų naudingas kouÄingas? Tarkime, kad mes užsibrėžiame tikslÄ… (norÄ…, svajonÄ™) iš taško A pajudÄ—ti į taškÄ… B (darbe tai gali bÅ«ti darbinÄ— užduotis, namuose - buitiniai darbai, gyvenime plaÄiÄ…ja prasme - judÄ—jimas link Noro, SvajonÄ—s, suvokime ar mÄ…styme tai gali bÅ«ti supratimas, t.y. dabar nesuprantu „to" (A) ir noriu „tai" suprasti (B) ir t.t.). Gali taip atsitikti, kad kelionÄ—s metu atsiduriame taške C arba kelionÄ— į taškÄ… B užtrunka taip ilgai, kad tikslo pasiekimas nebedžiugina. Gal anksÄiau ar vÄ—liau mes savaime (palankiai susiklosÄius aplinkybÄ—s) bÅ«tume patekÄ™ į taškÄ… B. Bent jau viduje ramiau, kai tuo tikime. KouÄingo uždavinys - padÄ—ti tam įvykti greiÄiau. Jei be kouÄerio pagalbos mes pasiektume taškÄ… B per 3 metus (3 mÄ—nesius), tai su kouÄerio pagalba per 1 metus (1 mÄ—nesį). Mano manymu - verta pabandyti. O kiek dar taškų C, D, E ir Z pavyktų išvengti... KouÄerio darbas yra padÄ—ti mums „išsigryninti" taškÄ… B, pamatyti ir aiškiai suvokti, iš kurios vietos leidžiamÄ—s į kelionÄ™, kodÄ—l mums tai svarbu (taškas A) ir palydÄ—ti iki tikslo. Šioje vietoje svarbu pabrėžti, kad tikslÄ… apibrėžia pats klientas, remdamasis savo poreikiais ir vertybÄ—mis, o kouÄingo technikos, metodai bei kiti specialisto pasiÅ«lyti/turimi įrankiai padeda tai suvokti ir efektyviau pasiekti. Reziumuojant galima pasakyti, kad kouÄerio darbas yra sukoncentruotas į kelis žingsnius: starto vieta, kelionÄ—s tikslas ir pati kelionÄ—. Mes kalbame tiek apie realius žingsnius gyvenime, tiek ir apie suvokimo pagilinimÄ…, esamos situacijos įprasminimÄ… ir t.t. Kitaip tariant, sÄ…moningumo ugdymÄ… savÄ™s ir savo gyvenimo atžvilgiu. Skaitykite toliau:
KouÄingo sesija (susitikimas) Kuo kouÄingas skiriasi nuo kitų ugdymo bÅ«dų? KouÄingo stiliai Kas yra kouÄingas (apibrėžimas)?
|