Mados voveraitės
Žurnalas Pravda, Nr. 22. Mėnesio tema "Mada". kiekviena karta juokiasi iš ankstesnių madų, bet fanatiškai seka naujomis. Henry David Thorreau Mergaitė vardu Dolčė Gabana gyvena ne tik Klaipėdoje. Jų daug. Beje, berniukų irgi. Kiek jų teko pažinti, jie – stilingi jaunuoliai. Bent jau save taip suvokia. Tai nebūtinai yra tiesa, bet, pasak mados psichologų, noras atrodyti stilingu yra viena priežasčių pirkti ir dėvėti rūbus, padabintus garsiais vardais. Nors tokie produktai yra gaminami masiškai, jie suteikia ypatingumo ir unikalumo pojūtį, pakelia savęs vertės lygį. Dizainerio etiketė (o dažnai pas mus – gremėzdiški jo inicialai) parodo žmogaus statusą, kas jis yra ar bent norėtų būti. Kita priežastis – taip tampama atpažįstamu kitiems, panašias vertybes išpažįstantiems, „gliamūrams“ ir jų tarpe „užsidirbti pliusą“. Pastebėta, kad gan dažnas motyvas pasirenkant populiarių dizainerių rūbus yra scenarijus „aš galiu sau tai leisti, žmonės tai pastebės, taigi, aš esu svarbi /-us ir kieta /-s“. Michael Solomon, knygos „Užkariaujant vartotojų erdvę“ autorius, sako, kad bendri „brandai“ sukuria saitus tarp žmonių, kurie leidžia identifikuoti save kaip dalį vienminčių visumos. Jei pasitaikys proga, atkreipkite dėmesį, kokiais žvilgsniais „Helios“ klubo „vietinės“ mergaitės palydi tas, kurių rūbų gamintojo pavadinimo neįmanoma perskaityti iš kitos šokių aikštelės pusės. Čia piestu stojasi klausimas – ar taip išėjo netyčia, ar už šito stovi marketingo strategas (jei taip – kaip norėtųsi su juo susipažinti...). Savo žavių klienčių biustus ir ne tokių žavių klientų užpakalius paversti vaikščiojančiais reklaminiais stulpais ir dar už tai nemokėti, o gauti pinigų... Mielieji, tai juk Ostapo Benderio verta šachmatų partija! O nuo kitos mūsų minties net patiems pasidarė nepatogu. Kaip jūs manote, kiek laiko gali užtrukti drabužių pasauliniams „brandų“ tinklams sukūrimas ir pagaminimas, įskaitant audinius, sagas, užtrauktukus? Kai lekiame tekini į garsiuosius tinklus nusipirkti drapanėlių iš naujausių rudens kolekcijų, net nenutuokiame, kad tie, kurie kuria ir formuoja šių tinklų asortimentą, jau žino, dėl kokių drapanėlių lėksime kitais metais tuo pačiu metu. Ir net gi tai, kurie iš mūsų tik ką įsigytų supermadingų, kaip teisybė, brangiausių, skudurėlių bus tiesiog tragiškai nemadingi kitą sezoną. Ir mes kaip voveraitės vėl bėgsime pirkti naujausios rudens kolekcijas, o jie vėl jau žinos. Po truputį apimantis siaubas stebint save lyg voveraitę, besisukančią ratelyje <Čia bloknoto lapas nuplėštas ir toliau matosi „apatinis“. Atsiprašome, bet grafikos plonybių neperteikiame :)> saviraiška. Nes tai ir yra pagrindinė savito stiliaus prielaida. Individualus požiūris į gyvenimą, aprangą, laisvalaikį, savo hobi gali būti kiekvieno unikalus stilius. Visgi išlaikyti unikalumą, kaip ir bet ką savo, yra sudėtinga todėl, kad pagrindinėje masėje jūs pradedate plaukti prieš srovę. O ką, jeigu jums patinka raudoni plaukai, dar pasidabinate vienu kitu stilingu gintariniu papuošalu, kuris pabrėžia jūsų individualumą... Tai nėra tai, kas yra mada ar madinga, bet jūs traukiate kitus dėl drąsos būti savimi. Berniukai krenta kaip musės po kojom, paskui jus gali apvažiuoti nors ir visą Pasaulį. Taigi, mada ar stilius?.. ...o ausyse vis skamba „on your way just BeYou!”
|